23 de desembre 2008

Art rupestre Patrimoni de la Humanitat

Aquest cap de setmana passat he estat a Albarracín i he fet una excursió inoblidable. A banda, que el poble és molt bonic i que es menja molt bé, hi ha unes de les pintures de l'art rupestre més importants de la península. Estan a uns quatre quilòmetres del poble i es pot accedir tant amb cotxe com en una excursió a peu, només cal seguir part del GR (gran recorregut) pel barri del raval. El camí a peu és molt bonic perquè va pel barranc i quan menys te n'adones ja has arribat a la primera pintura.

El conjunt de pintures rupestres d'Albarracín està datat entre 6.000 i 1.500 anys a. C., i s'ha distingit de la resta de representacions del Llevant per l'ús del color blanc, exclusiu de la zona, per la grandària de les figures dels bòvids i per la senzillesa en el traç de les representacions humanes.


5 comentaris:

Anònim ha dit...

pues estuve hace unos días por la zona y la verdad es que no te vi. Pude ver los grafitis de la época muy currados... pero habían otros que son una tomadura de pelo... peor que buscar al Wali ese con el traje a rayas.

Ona ha dit...

Hola anònim. Tens raó pel que fa a algunes pintures, de fet penses que ja s'hauran esborrat. Una de les millors, la que està en la foto, es veu molt clarament. Però no em negaràs que és una excursió bonica, eh?

Anònim ha dit...

Jo no vaig estar allí peró pense que es molt bonic. A les hores jo m'ho pase mitjor chuant al continental junt a la foguerata y les meues chiquetes.

B7

Xordi

Nico ha dit...

Meravellós poble i meravellosa zona. El meu cunyat és de Frias i hi he anat vàries vegades. Tornaré en quant puga (a Gea han obert una cerveseria artesanal).

Ona ha dit...

Si esteu pensant a tornar, aneu espai perquè la carretera que va des d'Albarracín a Tramacastilla està tallada, almenys quan jo vaig anar un poc abans dels Nadals. Si heu de fer travessia per carretera abans telefoneu a l'Ajuntament o al MOPU per si de cas encara no han obert la carretera, en eixe cas haureu de fer una volta de 50 quilòmentres.